Hvor lang tid ?

Hei jeg lurer på hvor lang tid det tar før man blir kvitt thc i kroppen dersom man har røyket en gang i uken i ca. en måned ?

Mann, 16 år fra Østfold
THC er virkestoffet i cannabis og vil i utgangspunktet kunne påvises i urinen i opptil en uke etter engangs bruk. THC er imidlertid fettløselig, og stoffet kan således lagres i fettvevet i kroppen. Om man røyker hasj oftere enn én gang i uken, vil dette derfor kunne føre til en opphoping av THC i kroppen, og det kan ta opptil 6-10 uker før man kan avlevere rene urinprøver. Akkurat hvor lang tid det tar vil variere mellom personer avhengig av den enkeltes biologi. Den bruken du beskriver vil vi kalle moderat, og vi vil tro at du er fri for THC etter rundt 2 uker. Du kan lese mer om THC i kroppen her.