Hjelp?

cannabisHei, jeg vet at min far dyrker hasj og jeg vet ossen det ser ut som og hva det er.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for og få han til og stoppe? jeg vil ikke leve sånt her det er ikke normalt

Mann, 15 år fra Vest-Agder
Så fint at du skriver tilbake til oss. Noen ganger er det slik at ungdom kanskje er bekymret for foreldres rus eller aktiviteter uten at det er grunn til det. Ut fra det du skriver forstår vi at du har en reel bekymring og virkelig trenger hjelp med dette. Du har kanskje allerede snakket med faren din om dette og hvordan du har det? Hvis ikke dette har ført til en endring, er det noen andre du kan ta dette opp med? Er det en lærer eller helsesøster på skolen din som kan være aktuell? Vi vet ikke hvor du bor, men i alle kommuner er det en barneverntjeneste som også barn og unge kan ringe til hvis de trenger hjelp eller noen å snakke med. Du kan også ringe oss på RUStelefonen 08588, vi er her hver dag mellom 11 og 19.
I verste fall kan du kanskje si til faren din at han enten må hive ut plantene sine, eller så ringer du politiet.