Utslett og amfetamin

Hei! Jeg bruker amfetamin i ny og ne, inntaksmetoden jeg foretrekker er injisering. Har gjort dette flere titalls ganger og bruker alltid ubrukte kanyler og pumper.. Jeg vasker alltid huden med små servietter påført alkohol før jeg setter skuddet. Idag satt jeg en smell rundt Kl. 15.00 å alt gikk fint slik som det pleier ettersom jeg alltid følger forhåndsreglene, men i rund 19.00 tiden opplevde jeg at jeg fikk store røde utslett på hofter, rygg og ben som klør.. Jeg antar at detter er elveblest eller lignende… så det jeg lurer på er om dette kan ha en sammenheng med injiseringen tidligere på dagen? =) Takk på forhånd!

Mann, 22 år fra Akershus
Det er ikke så lett å si hva dette utslettet kan være, det kan være at du har rett i at det er elveblest. Det er jo noe du kan få uavhengig om du har injisert. Du skriver at du bruker rene sprøyter etc og det er jo fint. Men du har jo ingen kontroll på det stoffet du bruker, hva det faktisk inneholder, under hvilke forhold det er laget eller er håndtert i etterkant. Det kan derfor være at det amfetaminet du tok var urent og at du har en allergisk reaksjon. Hvis det ikke roer seg ned, bør du kanskje ta kontakt med fastlegen din.