hvordan slutte med sprøyer

hei.. jeg er en jente på 21år om litt over 1uke, jeg har ett problem, med å slutte med å injeksere amfetamin, da jeg har brukt sprøyter i over 2år. og hatt ett problem med amfetamin og rus. jeg har klart meg bedre den siste tiden, men jeg er redd for den virkelige verden. og tiltrekkes av det som drar meg ned negativt. jeg er så lei, jeg vil slutte, men føler at sprøyta er min eneste «venn» min trygghet er å leve i frykt, og i den psykotiske verden. for da får jeg bekreftet det jeg føler. og har blitt mobbet og plaget som gjør meg til en drittunge på amfetamin. jeg lurer på om dere har noen råd for og lukke alle åpne dører som fører meg til rusen. jeg tror kjærligheten hadde hjulpet, med støtte.. men vil klare meg mer alene.. kan dere komme med noen gode råd til meg om hva jeg burde gjøre for og stoppe meg selv, føre jeg ender i en psykose som jeg aldri kommer ut av igjen.. føre det er for sent..

Kvinne, 21 år fra Østfold
For å få gjort noe med denne vanskelige situasjonen du befinner deg i , trenger du  hjelp og støtte. Det at du tar kontakt med oss på denne måten er en begynnelse
Det finnes forskjellige typer hjelpetilbud. For å finne ut av hva slags type hjelp som passer best for deg, kan det være lurt å starte med å kontakte en Ruspoliklinikk, de finnes i hele landet. Du trenger en henvisning fra fastlegen eller en ruskonsulent på NAV for å få en avtale der.  Du kan også kontakte Anonyme Narkomane som er tidligere rusmiddelavhengige, for å høre hva de har av erfaringer. De har lokallag i hele landet, og kan nås hver dag mellom 17.00 og 19.00 på telefonnummer 90 52 93 59. Du er også velkommen til å ringe oss i RUStelefonen (08588) for veiledning om hvordan du skal gå frem for å overvinne rusproblemet ditt.