Å dø i en ulykke

Jeg har bestemt meg for å avslutte livet mitt, dette er noe jeg har tenkt på lenge. Det siste året har tanken blitt mer konkret. Jeg drikker for mye, men vil ikke si jeg er alkoholiker – ikke ennå. Jeg ble diagnostisert med alvorlig depresjon for to år siden, og den hjelpen jeg har fått i form av medisiner og terapi hjelper så lite. Jeg har to barn, de er det eneste som har motivert meg til å holde ut de siste årene, men nå er jeg overbevist om at de har det bedre uten meg. For deres del trenger jeg at jeg omkommer i en ulykke. Men jeg vil ikke skade eller traumatisere andre, som i frontkollisjon med tungtransport eller hoppe foran toget. Nå er sommeren over, så min opprinnelige plan om å legge på svøm og forsvinne er forkastet. Jeg hadde tenkt jeg skulle komme meg gjennom vinteren og så legge på svøm til våren, men det merker jeg er helt utelukket, jeg orker ikke en høst/vinter til. Hvordan tar man livet av seg slik at det åpenbart er en ulykke?

Kvinne, 41 år fra Hordaland
Vi synes det er veldig leit at du føler deg så deprimert at du ikke har lyst til å leve lenger. Når du ikke har blitt bedre av terapi og medisiner, kan det tyde på at du ikke har fått den behandling og hjelp som du trenger. Før du går til et så drastiske skritt som du vurderer bør du derfor kontakte lege og/eller terapeut for hjelp.
Ring oss gjerne i løpet av dagen for en samtale på tlf. 08588 mellom kl. 11-19. Så kan vi sammen vurdere andre muligheter og løsninger på ditt problem.