Spyr bare av alkohol

vinflaske og -glassHver gang jeg drikker spyr jeg resten av kvelden, uansett hva slags alkohol det er. Viss jeg ikke spyr, sovner jeg. Hva kan dette være?

Kvinne, 17 år fra Hordaland
Grunnen til at man kaster opp etter å ha drukket, er at kroppen vil kvitte seg med (en for stor mengde) alkohol. Det mest nærliggende å tenke seg er nok at du drikker for mye og/eller for fort. Det kan også hende at du ikke tåler alkohol. En tredje mulighet er at du ikke spiser nok før du drikker. Vi anbefaler deg å lese litt mer om ulike alkoholrelaterte tema på ung.no/alkohol. Hvis dine problemer fortsetter, bør du kanskje snakke med legen din, en helsestasjon eller en helsesøster.