Hva skjer?

Hva skjer om man tar 30 imovane, 10 stesolid 5mg og 20 sobril 10 mg? Vil man bare sovne? Og hva skjer om man gjør dette ute i kuldegrader? Er bare nyskjerrig….

Kvinne, 39 år fra Buskerud
Sannsynligvis vil det kunne bli ganske så helsefarlig for deg. Hver for seg er nok ikke dosene dødelige, men sammen er det ikke usannsynlig at de i alle fall fører til bevisstløshet. Vanlige reaksjoner på overdosering ved disse medikamentene er somnolens (sykelig søvnighet), ataksi (nedsatt evne til å utføre samordnede (koordinerte) hensiktsmessige bevegelser), muskulær hypotoni (sykelig slapp muskulatur), respirasjonshemning og blodtrykksfall. Tar du alt dette ute i kuldegrader, og sovner/blir bevisstløs, er det jo store sjanser for å fryse i hjel.
Du sier at du bare er nysgjerrig på dette. Det er fint å være nysgjerrig, men det er også temmelig potente legemidler du snakker om. Og det ville nok være et temmelig risikabelt prosjekt å ha i seg denne blandingen i en slik mengde. Hvis det er slik at du ønsker noen å snakke med om medikamenter og rus, anbefaler vi deg å ringe oss på 08588.