For ikke altfor lenge siden prøvde jeg DMT

For ikke altfor lenge siden prøvde jeg noe helt nytt, det het DMT (Dimitri) det var ett gult pulver som luktet som fisepulver, å man blandet det kun med aske før det ble røykt. Fy faen for noe syyyyke halisusjoner etc. Hva er dette stoffet egentlig ?

Mann, 18 år fra Hordaland
DMT, også kjent som dimetyltryptamin, er et kraftig psykoaktivt stoff. DMT ble første gang kunstig fremstilt i 1931. Det forekommer også naturlig i mange plantearter. Som du har erfart, kan det forårsake en følelse av tidsutvidelse, samt auditive og intense visuelle hallusinasjoner. Det er vanskelig å på forhånd å forutse hvilken virkning hallusinogener kan ha på den enkelte. Effektene kan i løpet av kort tid svinge mellom velbehag og frykt, fra en intens lykkefølelse til angst og panikk og sterke depresjoner. Hallusinasjonene kan dessuten være så kraftige at de kan medføre farlig atferd for brukeren. DMT står oppført i den norske narkotikalisten. Du kan lese mer om det her.