Deprimert etter ecstacy

ecstasyHei, jeg lurer på hvor lenge man kan gå deprimert etter en ecstacy/mdma tur? Jeg brukte det 1 dag og hadde 1 dag pause og tok 2 dager på rad etter det. Angrer sykt! Det er godt litt over 1 mnd nå og jeg har hatt sinnsyke panikkanfall, de har godt vekk. Men nå sliter jeg med depresjoner, jeg er til vanlig veldig frisk og trener regelmessig hver dag. Treningen gir meg nesten ingenting lenger, jeg er 70% mer nedfor nå en det jeg var før. Hvor lang tid kan jeg gå før hodet er normalt igjen? har dere hørt noen som har fortalt lignende historier angående ecstacy som har blitt friske igjen? Er redd for at jeg ikke kan bli like glad og sprudlende slik jeg var. Kunne det hjulpet med noen medikamenter for å få opp endorfinene igjen?

18 år fra Rogaland
Bruk av ecstasy kan gi angst, depresjon, søvn- og spiseforstyrrelser som kan skyldes skade på enkelte nerveceller i hjernen. Disse skadene kan vedvare lenge etter at bruken har stoppet (måneder til år), men mekanismene rundt dette er ikke fullstendig klarlagt. I henhold til Folkehelseinstituttet er slike skader mest vanlig blant dem som har brukt ecstasy over tid. Det du opplever nå kan altså ha sammenheng med inntak av ecstasy, men det er ikke sikkert. Det er godt at panikkanfallene har blitt borte, men hvis du fortsetter å slite med depresjon bør du kontakte legen din eller helsestasjon for ungdom som du finner her. Både legen din og de som jobber på helsestasjonen har taushetsplikt og du kan også snakke med de om endorfinnivået ditt. Hvis du har lyst til å lese mer om ecstasy kan du klikke her.