Varighet av THC etter oralt inntak

cannabisHei. Jeg var i Amsterdam for ca 5 uker siden. Da jeg var der spiste jeg en såkalt «spacebrownie». Kan ikke si jeg merka noe effekt av den, så tviler på at den kan ha vært sterk. Neste uke antar jeg at jeg må avlegge urinprøve, men er det sansynnlig at dette vil kunne slå positivt ut?

Mann, 21 år fra Oslo
Det kommer veldig an på. Ved daglig bruk kan cannabis slå ut i inntil ti uker. Engangsinntak vises ca en uke. Men du sier ikke noe om hvorvidt dette var det eneste inntaket.
Vi får inntrykk av at det kun var denne brownien, og det vil ikke vises etter så lang tid. I så fall kan du nok ta det helt med ro. Grunnen til at du ikke merket noe, er trolig at det var et lavt innhold av cannabis/THC i brownien. Det utgjør ikke noen særlig forskjell for påvisningstider om du spiser eller røyker cannabis.