Usaklige med vilje?

blue-question-markHei. Hvorfor drar dere frem bare det negative omkring rus? Dere må da ha mer vett enn som så enn å komme med slikt usaklig tullpreik. En gjeng med idioter er dere tror jeg.

Mann, 26 år fra Oppland
RUStelefonen er først og fremst en råd og veiledningstelefon til folk som har spørsmål om rus eller bruker rus, og til deres pårørende. Det er ikke meningen at vi skal forfekte  synspunkter om rus, verken negative eller positive. Vi skal prøve å gi saklig informasjon. I de tilfeller vi omtaler negative virkninger av rus, er det fordi folk spør om det, eller som en generell informasjon om virkninger og bivirkninger. Vi som arbeider i RUStelefonen prøver så godt vi kan å være nyanserte i våre svar til dem som kontakter oss. Vi kunne godt tenke oss at du pekte på konkrete eksmpler på hva du mener, slik at vi kan se på det.