tobakk

det er 5 i klassa mi som røyker 3 gutter og 2 jenter. og dem spør om du vil gjøre det hva skal jeg svare ?

Mann, 13 år fra Hedmark
Fordi vi i dag vet at daglig røyking medfører dårlig helse på lengre sikt, vil vi nok uten tvil råde deg til å si nei. Røyking er dødelig. De som røyker i dag, sier ofte at den første røyken smakte vondt, hovedgrunnen til at man allikevel fortsatte å røyke, var for å ha en opplevelse av å bli akseptert av vennegjengen. Det er mange grunner til at barn og unge begynner å røyke. Du kan lese mere om grunner til at man enkelte velger å begynne å røyke i ung alder her
Du kan lese mere om tobakkens skadevirkninger her. Du kan også ringe røyketelefonen på telefonnr. 800 400 85. Se også nettsiden www.tobakk.no