Sniffing av lim

Hei, Jeg har en kjæreste som sniffer lim og jeg vil at han skal slutte, siden jeg vet at det kommer til å bli verre etter en stund. Er det mulig å kanskje sette han inn på rehab? Jeg elsker han veldig mye, men vil at han skal få det bedre i fremtiden for hans egen del.

Kvinne, 15 år fra Buskerud
Det er flott at du du bryr deg om kjæresten din, han bør være glad for at du engasjerer deg, som du selv sier, i et rusproblem som kan bli værre i fremtiden. Hvis du mener han trenger behandling for sitt rusmisbruk ,må du oppfordre han til å snakke med en lege som eventuelt kan gi en henvisning til et behandlingssted. Leger har taushetsplikt. Legger ved et faktaark om sniffestoffer her. Du kan jo oppfordre han til å lese dette, forhåpentligvis vil han bli mere bevist over skadene dette medfører. Lykke til!