hasj for første gang

Jeg prøvde hasj for første gang, og begynte å hoste, spy, skjelve og fikk en kraftig svimmelhet. Følte bare for å legge meg ned å ligge der. Klarte ingenting. Er dette normalt?

Mann, 15 år fra Troms
De reaksjonene du beskriver er normale for personer som for første gang prøver hasj. Hvordan man reagerer ved hasjrøyking varierer fra person til person, og vil også være avhengig av styrken på hasjen og mengden som blir brukt.
Bruk av hasj har konsekvenser på kort og lang sikt, du kan lese mer om dette her.
Du skriver ikke noe om hvorfor du valgte å prøve hasj, er det noen voksne du kan snakke med om denne opplevelsen? Du må gjerne ta kontakt med oss på telefon 08588.