alkohol og vrangforestillinger

Hei, i går hadde jeg en opplevelse som skremte meg selv. Jeg startet med å shotte en hel 40% spritflaske. og plutselig sa det pang. Jeg hadde blitt utrolig hissig og sagt og gjort ting jeg er flau over. Jeg trodde at moren til kompisen min var narkoman og hadde bitet hun i armen. jeg hadde skriket og vært helt amøbe. jeg hadde forestilt meg at ingen trodde på meg, og jeg var utrolig deperimert. Alle var ute etter meg. Mitt spm er om dette er mulig med kun sprit? Det ble som sagt shotting av en hel liter, men viste ikke at noe sånt kunne skje. 🙁

Kvinne, 19 år fra Akershus
Når hjernen blir tilført store mengder rusmidler, uansett hvilket, vil den begynne å reagere annerledes enn den pleier. Evnen til å styre egen atferd utfra fornuft blir ofte redusert, og feilvurderinger av situasjoner kan lett oppstå. Du skriver at du drakk en hel flaske sprit, noe som absolutt kan betegnes som en stor mengde rusmiddel og derfor kan gi overnevnte resultat. Hvis du har lyst til å lese mer om hvordan de forskjellige usmidlene påvirker hjernen kan du klikke her.