«liker» å ta overdose

anabole steroiderHei, jeg har et problem, Jeg liker å ta overdoser, å føler jeg bare MÅÅ det, føler jeg nærmest er avhengi av det. Det er overdose av piller det er snakk om. ikke dop, men piller. det er ikke mine piller, men piller jeg tar fra morrami. hatt en jævlig barndom, og har det jævlig fortsatt. Jeg føler jeg får et slags kick av å ta overdose av diverse piller, føler jeg liksom har kontroll. noen av de gir en sånn døsig effekt, jeg blir trøtt, og sovner, noe som er litt deilig. Jeg har litt lyst til å prøve dop, for det gir jo enda bedre effekt. dette er vel ikke akkuAT rikig side å stille spm mitt på men.. hva skal jeg gjøre for å få bort den galskapen med å ta overdose av andres pilelr? en dag kommer det til å gå fryktelig galt vet jeg.. mamma har låst medisinskapet og gjemmet nøkklen, etter at hun fant det ut. men jeg pleier bare å dirke det opp igjen med en kniv, og ta piller. Trenger noen fine råd til å få slutt på denne galskapen..

Kvinne, 16 år fra Vestfold
Det høres ut som du trenger å snakke med noen om problemene dine. Som du skriver er det du gjør farlig, og det kan være skadelig for helsen din. Piller kan være like avhengighetsskapende som narkotiske stoffer og alkohol, derfor kan det også være vanskelig å slutte med. Du må gjerne ringe oss i rustelefonen for en prat om det. Vi er en anonym tjeneste og våre åpningstider er fra kl 11 til kl 19 hver dag. Hvis du sliter med psykiske problemer bør du drøfte dette med din lege for videre behandling. Du skriver at du har det «jævlig» og har hatt en «jævlig» barndom. Hvis det er noe du tenker mye på og er noe gjør det livet vanskelig bør du snakke med legen din om det. Det kan være lurt å få hjelp til å bearbeide det som er vanskelig for så å komme videre i livet ditt. Mental helse har en hjelpetelefon for mennesker som sliter psykisk, deres telefonnummer er 116 123.