piller og alkohol

Hei, jeg har tatt 100mg cipralex, sistgang jeg gjorde det var jeg på legevakten, de sa det ikke var farlig før man hadde tatt 300mg.. men denne gangen har jeg drukket en øl også, altså jeg gjorde dette igår. Har fått smerter i brystet, det er det eneste. Bare lurte på om det kunne skade levren min osv? Var bare 1 øl… Og tørr ikke gå til legen

Kvinne, 15 år fra Vestfold
Dette trenger du ikke være så redd for. Én øl vil ikke ikke skade leveren din, selv om det er i kombinasjon med Cipralex. Men det er greit å holde seg til dosene med Cipralex som legen har foreskrevet, og være forsiktig med alkoholinntaket. Det er også anbefalt å være forsiktig med alkohol generelt, særlig i din alder. Når man er ung, er kroppens organer og hjernen mer mottakelige for skader enn når man blir eldre. Men én øl er ikke nok til å gi skader.