hvor lenge sitter dolcontin i urinen

Hei.jeg har nettopp inntatt dolcontin 100 mg i går å 150 mg dagen før(men depoet er knekt)har injesert den første å den andre drakk jeg.Nå er jeg så redd for at det vil henge lenge i kroppen da jeg er pliktig å avlegge urinprøver.(i mprgen faktisk)om jeg drikker mye vann vil den da bli så utvannet at det ikke vil påvises spor i urinen da?er en eks.misbruker.har gått nesten 7 år på metadon,det er 10 mnd siden nå,å hjar ett ønske om å klare meg uten.jeg er så takknemlig for svar-jeg var meget syksist da jeg gikk av dolcontin.og hva med flunipam-sittr den lenge i å?Takker for svar

Kvinne, 38 år fra Sør-Trøndelag
Dolcontin absorberes såpass langsomt at det sitter en stund i urinen. Det er snakk om inntil en uke ved «depotvarianter» av morfin/opiater. (Vi er ikke helt sikre på hva du mener med at «depoet er knekt»). Flunitrazepam kan også sitte opptil en uke, men da er det snakk om omfattende bruk over tid. Hvis du drikker store mengder vann, kan dette føre til at stoffene ikke vises på prøven. Men hvis man gjør dette, vil det føre til endret kreatinin-nivå i urinen, og prøven kan da kanskje bli regnet for «ugyldig.»