Skjulesteder!

amfetaminHei. Jeg fant her en dag en barberskumflaske som var for tung til å inneholde skum. Litt mistenksom begynte jeg å undersøke og fant ut at jeg kunne skru av toppen. Inni fant jeg en liten glasskrukke med en liten pose nedi. I posen var det litt hvitt pulver i hjørnene, men ikke mer. Er dette typiske «sjulesetder» for dop? Hvordan vet jeg med sikkerhet at dette er dop? Åssen konfrontere han med dette?

Kvinne, 28 år fra Oslo
Vi har ingen formening om hva som er typiske skjulesteder for dop. De som ønsker å skjule et narkotikamisbruk for sin aller nærmeste kan vær svært så kreative med å finne på gjemmesteder for dette. Det å bruke narkotiske stoffer kan for noen oppleves som en skam, derfor vil en holde dette for seg selv, mens andre derimot er åpen om dette. Du kan ikke være 100% sikker på om dette virkelig er «dop», men det er nok trolig – ettersom personen går til slike skritt for å skjule det. Etter det du beskriver, høres det ut som det kan være amfetamin eller kokain.
Vårt råd er å snakke med vedkommende som du mistenker har et slikt skjulested. Vi tror det kan være mye bedre for dere begge å få denne mistanken luftet ut så fort som mulig slik at ikke dette overskygger samboertilværelsen som et mørkt bakteppe. Da er det kanskje en idé å si at du har forhørt deg litt, og antar at dette kan være amfetamin eller kokain.