Hei, dette er mer en skoleoppgave vi har, men kan dere vær så snill å fortelle meg hva som skjer med kroppen når du tar narkotika. hvordan reagerer kroppen? hva er konsekvensene?

Kvinne, 13 år fra Oslo
Vi anbefaler deg å lese på våre sider Veiledning til skoleoppgaver. Der finner du masse informasjon om ulike typer rusmidler/narkotika. Det står også om hva som skjer med kroppen, og hva som kan være konsekvensene. Et annet tips vi kan gi deg er å begrense oppgaven til ett eller et par rusmidler, slik at det ikke blir for mye å lese. Du kan f.eks. velge å skrive om hasj eller amfetamin. Du finner også informasjon om skader på våre sider Fakta om ulike rusmidler. Du kan også ringe oss på 08588 i åpningstiden. Lykke til med oppgaven!