Hva gjør narkotika med kroppen?

utropstegnJeg har fått en oppgave om hva som skjer med kroppen når man bruker narkotika. Og har hørt veldig mye om hva som skjer, og har hørt mange forskjellige «løsninger» på hva som skjer. Men jeg vil gjerne høre fra dere også om hva som skjer med kroppen.

Kvinne, 17 år fra Østfold
Dette er det mange ulike svar på, mye avhenger av hvilke narkotiske stoffer det gjelder, men der er også individuelle forskjeller. Narkotika har virkninger og bivirkninger som kan være med på å gjøre ulike ting med kroppen. Det letteste for alle som skal i gang med en oppgave om rusmidler, er å gå inn på www.fhi.no som er hjemmesidene til Folkehelseinstituttet, her kan du lese om de ulike stoffene i deres faktaark. Der vil du se hva de ulike stoffene gjør med kroppen. Kikk gjerne på våre sider Veiledning til skoleoppgaver, her vil du kunne finne en masse informasjon som du kan bruke i din oppgave. Lykke til.