Antidpressiva/Antipsykosumrus

tabletter hviteUnder min depresjonsperiode har jeg prøvd et mangfold av antidepressiver, inkludert Cipralex og Remeron, pluss en rekke antipsykosum som Truxal og Seraquel, uten noen spesiell ønsket effekt.
Nå ønsker jeg et sterkere B-preparat som kan gi meg en form for rus, som en mulig siste utvei. Mitt spørsmål er da som følger: Hvilket produkt kan gi meg mest rus/lykkefølelse, sett bort i fra alt som heter bivirkninger?

Mann, 21 år fra Rogaland
Ditt spørsmål ligger noe utenfor vårt kompetanseområde. Det er videre slik at vår politikk er å ikke oppfordre til bruk av rusmidler eller informere på en måte som kan virke som oppfordringer til å ruse seg.
Hvis du har en depressiv lidelse er det vanlig at det behandles med medisiner du nevner. Det å gi B-preparater til mennesker som lider av periodevis depresjoner er ikke vanlig i Norge. B-preparater har i tillegg til diverse bivirkninger en avhengighetsproblematikk som kan gjøre vondt til verre.
Hvis du derimot i tillegg skulle lide av angst, må du ta dette opp med din lege/psykiater, kanskje de da vil vurdere om det er hensiktsmessig å gi deg andre type medisiner. Vi vil råde deg til å ta en prat med legen din om dine problemer vedr. valg av medisinsk behandling. Hvis han/hun finner det nødvendig vil du kanskje bli henvist til en psykiater eller en psykolog som forhåpentligvis vil være til hjelp for deg i denne situasjonen.
Lykke til!