Overdosefare?

benzodiazepinerEr det farlig hvis jeg tar: 8 paracet (500mg) 8 seroquel (100mg) 5 Imovane (5mg) Samtidig? Hva skjer når jeg gjør det? Hva kan skje? Håper på raskt svar!

Kvinne, 17 år fra Buskerud
Den blandingen du nevner i ditt spørsmål kan ha en negativ innvirkning på leveren din. Anbefalt maks døgndose av Paracet for en voksen person som er over 40 kg er 1 gram x 3. Serecuel er behandling av schizofreni, Hvis man er satt på denne medisinen skal man trappes opp i 4 dager til man kommer til en vedlikeholdsdose. En slik dose tilpasses individuelt i doseringsintervallet 200-800 mg daglig, avhengig av hvor godt preparatet tåles. Imovane 25 mg.  er absolutt i det meste laget å ta som en engangsdosae. Uvettig bruk av dette preparatet kan fort føre til fysisk og psykisk avhengighet. Disse opplysningene er hentet fra Felleskatalogen. For ytterligere spørsmål om denne doseringen du nevner, anbefaler vi deg å ta en prat med fastlegen din. Det er alltid farlig å ta medisiner som ikke er rekvirert av en lege.