kjæresten min røyker marihuana..

Hei 🙂 kjæresten min røyker weed, eller marihuana, nesten hver uke og noen ganger flere ganger i uka. Dette er noe jeg selvfølgelig ikke liker, men det bryr han seg ikke noe om, og bare fortsetter.. når jeg prøver å si at det er farlig, kommer han med andre argumenter for at det har kurert kreft, og at det ikke går an å bli avhengig osv. Vet ikke hva jeg skal gjøre, skal jeg bare la han drive med det?? Takk for svar:)

Kvinne, 17 år fra Oslo
Vi synes du burde tenke gjennom hvordan du ønsker at forholdet deres skal være. Du kan ikke slutte for ham. Du sier at du har forsøkt å si noe om farene ved cannabisrøyking, men at han bare kommer med motargumenter. Kanskje kan det være en idè å heller fortelle ham hva hans bruk av cannabis gjør med deg og dine følelser for ham, og hvordan dette igjen påvirker deres forhold. I et forhold må begge parter gi og ta. Tenk igjennom hvor du vil ha dine grenser i forhold til hans rusbruk og om det er verdt å fortsette forholdet. Hvis du har lyst til å lese mer om cannabis kan du klikke her.