Dårlig flere dager etter hasj inntak

Hei, fikk forrige torsdag et skremmende panikkfanfall på hasj, å sliter enda med nerver, alt føles ut som en drøm å har nesten null å niks matlyst. Er ekstremt redd for at jeg skal forbli i denne formen å den er HELT forjævlig. Alt føles liksom ut som en drøm eller noe sånt, jeg eier virkelig ikke matlyst å har nerver (sikkert fordi jeg er redd for å forbli sånn som jeg er nå) å er på en måte svimmel eller noe sånt, vanskelig å forklare. Vil dette gå over? Hvor lenge tror du jeg må forbli sånn som jeg er, begynner å bli bekymret nå.

Mann, 18 år fra Nordland
Grunnen til at man kan få slike ettervirkninger er fordi cannabis er et hallusinogen, selv om det også er et dempende rusmiddel. Dette betyr at det er stoffer i cannabisen som forstyrrer signalstoffer i hjernen som påvirker sansene våre. Det betyr at det man ser, hører, opplever kan bli forsterket, og man kan få vrangforestillinger av ulike slag.
Sannsynligvis vil din opplevelse grunnet rusen gå over etter et par dager. Men angsten kan kanskje være tilstede i lengre tid fordi du får angst av angsten. Dette kan være med å forlenge opplevelsen din av bivirkningene. Du kan lese mere om: