Avvenning??

ghb_brosjyre_litenHei. Probleeem; Jeg har blitt alt for glad i ghb i det siste, tar det så å si hver dag. (før var det amfetamin hver dag) Klarer ikke slutte pga. abstinensene som alltid følger etter. (våte hender og føtter, hallusinasjoner, kvalme, snørrete sår nese, og stemmer rundt meg) pluss at alle blodårer synes ekstremt godt, og sår aldri gror!
Har prøvd i to dager, men klarte fortsatt ikke å gjøre noe som helst. Da ble det en halv kork så var det pån igjen, tar to korker i en brus så sipper jeg på den halve kvelden. Bruker 4000 på dette i uka og har 5000 i mnd. Kan virkelig ikke fortsette sånn her. Sjelen din blir borte, rett og slett. Tips til åssen man kan slutte? Kanskje det må gå over et par dager? Takk for svar!:)

Kvinne, 21 år fra Oslo
Hvis du ønsker å slutte med GHB, kan du snakke med fastlegen din om dette. Legen din kan gi deg henvisning til avrusning og/eller behandling. Det finnes flere typer behandling, og du kan i samarbeid med legen finne noe som passer for deg. Du finner en oversikt over behandlingsplasser her. Hvis du ønsker hjelp til avrusning kan fastlege eller NAV henvise deg dit, evnt kan du kontakte legevakten dersom du føler at du trenger akutt hjelp.
Som alle rusmidler kan GHB medføre abstinenser når tilførselen stoppes etter lang tids bruk. Disse kan være nokså ubehagelige (søvnproblemer, muskelkramper, skjelvinger, redsel og generell uro), og de kan vare en god stund. Vårt råd er derfor at du oppsøker hjelpeapparatet slik at du kan få hjelp til å slutte. Du har allerde kommet langt i og med at du innrømmer at dette er et problem du gjerne vil løse. Vi i rustelefonen krysser fingrene for at dette greier du. Har du lyst til å snakke med noen om dette, er du hjertlig velkommen til å ringe oss for en samtale