Apotek

Hei. Ser at dere anbefaler folk som har piller de ikke vet hva er å gå til apoteket. Hvis det skulle være ulovlige rusmidler, kan man da risikere å bli politianmeldt el.?

Mann, 23 år fra Oslo
Nei, det er ikke fare for å bli politianmeldt fordi apoteket har taushetsplikt. En annen ting er at apoteket i mange tilfeller ikke vil svare på hva slags legemidler/piller vedkommende kommer med fordi reseptbelagte tabletter skal kun tas i samsvar med lege. Pillene kan også være gamle og utgjøre en fare, så Apoteket vil aldri anbefale noen å bruke piller de finner. Men, å levere tabletter på apoteket er alltid en miljøvennlig måte å bli kvitt tabletter på, samtidig som det sikrer feil bruk.