Narkotika

articlesHvorfor ønsker ungdom narkotika? Hvorfor har de lyst på det? Og hvorfor er det så lett å få tak i det? Og hvorfor er det så vanskelig å komme seg ut av det/slutte? Ønsker gjerne et detaljert svar 🙂 informasjonen skal brukes til en skoleoppgave..

Kvinne, 15 år fra Vest-Agder
Grunnen til at du har fått disse spørsmålene om ungdom og narkotika er at du skal tenke gjennom dette selv, og gi et svar ut i fra hvordan du forstår disse problemstillingene. Vi i Rustelefonen kan ikke besvare dette for deg, det synes vi blir feil, det finnes heller ikke noe enstydende fasit på det du spør om.
Vi får mange henvendelser fra skoleungdom som skal ta stilling til dette samfunsproblemet, derfor har vi laget en samleside for skoleoppgaver med spørsmål og svar for skoleungdom som vi tror vil passe for deg. Lykke til.