jeg klarer ikke hverdagen uten å føle noe tegn på sobril rus

benzodiazepinerdet har gått så langt at jeg nå spiser 15 mg * 15stk, 2 paracet, 1 paralgin forte. fire ibux for å få noe virkning hver dag. jeg får 100 stk sob av legen hver måned men må kjøpe av andre ellers må jeg prøve ikke spise på noen dager helst men blir helt fucka.
og det startet med 15mg*3 daglig. tørr ikke si noe til legen, jeg sliter med super angst enda,jeg er ei populær jente med greit utseende, men sosiale angsten gjør at jeg unngår di som kontakter meg. lager unnskyldninger. men har har en voldlig barndom uten omsorg og trygghet så får helt noia blir jeg usikker og klarer ikke gå ut døra uansett om jeg synes jeg har kledd meg bra og er liksom klar for ut, da stopper det seg, så blir jeg sittende inne se på sola ute og hate angsten. legen kom opp med forslag, jeg gikk på seroquel 100mg , effexor 225mg og sob da. men nå har jge begynt på zoloft som jeg skal trappe opp til evt 200mg etterhvert nå på 75mg og fikk utskrevet rivotril i dag. bare redd jeg blir like imun mot det. for jeg vil virkelig kunne ha et normalt liv. venner som vet jeg har angst skjønner ingenting når jeg aldri har hatt problem me då få kjæreste eller nye venner men når di kommer for nær løper jeg min vei. forslag? gått ut og inn av psykolog i 10 år. vært på psykiatrien men hjalp ikke når jeg kom på utsiden att. tror du legen kommer til å øke rivotrilen såpass at jeg kan nye sommern ? har også barn fortjener være ute han og. og jeg har aldri vært rusmisbruker. Ting slutter bare virke på meg, og jeg er redd det gjøre det igjen, alt jeg ønsker er ett normalt liv.. klem

Kvinne, 31 år fra Oppland
Vi forstår at hverdagene for deg er svært slitsomme. Det er trist å høre at du har levd så lenge med disse vanskelighetene som resulterer i et høyt forbruk av piller, som egentlig er ment å brukes over en bestemt periode til du blir frisk.  Det beste er kanskje at du snakker åpent med fastlegen din om hvor mye medisiner du egentlig bruker. Hvis du ønsker en riktig og god behandling av helsevesenet er det kanskje lurt om du er ærlig ovenfor den legen som skal behandle deg. Sammen kan dere finne ut hva du trenger av hjelp, og tilpasse den medikamentelle behandlingen. Fastlegen er også den som kan henvise deg videre hvis du trenger hjelp for din pilleavhengighet.
Det høres ut som du har en lang erfaring med det å gå til psykolog. Du skriver at det hjalp deg lite når du kom på utsiden. Psykologer har forskjellige arbeidsmetoder og måter de tilnærmer seg klientenes problem på. Vi vet ikke på hvilken måte den eller de psykologene du gikk til jobbet med deg. Kanskje du kunne lufte disse tankene om riktig valg av behandler med din fastlege, slik at dere sammen kan vurdere om det for deg skal endres fokus med en annen tilnærming til ditt problem enn det som har blitt gjort til nå. Kanskje en tilbakemelding fra deg til den psykologen du bruker om at det ikke går så veldig bra, kan være en av delene som igjen kan gjøre at du kommer deg et hakk videre
Det er trist å høre at du ikke kommer deg ut når du så gjerne vil nyte dagen og livet. Å komme ut av en ond sirkler av angst og engstelighet er ikke noe som en gjør over natta. Svært mange bruker lang tid på å finne andre måter å forstå seg selv på, slik at en igjen kan endre seg selv på en positiv måte. Legger ved en nettside som handler om selvhjelp til angstproblemer her. Lykke til.