jeg har sotte subutex i lysken og bommet litt da jeg tok et skudd.er det farlig nor du har fått et bomm skudd i lysken og har blitt litt blå på låret?

Kvinne, 31 år fra Hordaland
Injisering av narkotiske stoffer byr på potensielle problemer som man må være klar over. Når man stikker en nål inn i en blodåre, eller man bommer og treffer en muskel, står man i fare for å få mikroorganismer og urene stoffer inn i kroppen. Dette gjør at en lett får infeksjoner. Etter et bomskudd, vil stoffet ligge og irritere den muskelen eller huden du har truffet. Du vil da sannsynligvis begynner å hovne opp rundt innstikkstedet og det vil gjøre vondt.
Du forteller at du er blitt blå på låret. Det er ikke godt for oss å si hva dette kan bety. Det kan være et symptom på blodutredelse på grunn av bomskuddet. Har du feber og låret ditt kjennes varmt ut kan det være et symptom på en blodforgifning, i så tilfelle må du snarest oppsøke lege.  Rustelefonen har ikke så mye erfaring med denne problematikken rundt det å injisere Subutex,(smeltetablett) som skal legges under tungen. Vi vil uansett sterkt anbefale deg å ta kontakt med lege. Du kan også ringe feltpleien i Oslo å snakke med de i dag (søndag) på telefon 22 80 75 50. Sjekk denne linken for åpningstider og telefon-nummer. Legger ved denne linken til feltpleien i Bergen.