Urinprøve

rustlf-logo 75x67Jeg skal om få dager ta en urinprøve for og bekrefte for mine foreldre at jeg ikke driver med hasj. så jeg lurer bare litt på hvordan det er når jeg skal ta prøven, om legen må stå og se på pikken min eller om jeg får stå med ryggen til. dette er frivillig. lurer også på om de undersøker kroppen min før prøven. er litt bekymret på hvordan det er.

Mann, 15 år fra Buskerud
Dette kommer litt an på omstendighetene – om du skal ta dem hjemme eller på er kontor. Det virker som du skal ta det på et kontor. Det vanlige da er at helsepersonell står bak deg, men det er gjerne montert speil over doen slik at legen/helsepersonellet kan se hva som foregår.
Du er sikkert bekymret for at de først skal undersøke kroppen din for å se om du har med deg ren urin eller liknende. Under slike omstendigheter er det ingen grunn til slike undersøkelser.