Hvordan bidra?

rustlf-logo 75x67Er det mulig å bidra til rustelefonen hjemmefra så man kan sitte å svare de som lurer på ting? Eller må man møte opp på et kontor? Eventuelt hvordan kan man søke om en frivillig stilling der?

Mann, 20 år fra Oslo
For å svare på spørsmål for RUStelefonen må man være ansatt her. Våre medarbeidere er ansatte i Oslo Kommune, Rusmiddeletaten. Vi har alle relevant treårig høgskole- eller universitetsutdanning, i tillegg til bred erfaring fra arbeid innen rusfeltet. Eksempler på utdanning er barnevernpedagog, kjemistudier, antropologi, sykepleie, spesialpedagogikk og filosofi. Ingen av oss jobber hjemmefra, men vi sitter på et kontor. Vi har ingen frivillige stillinger, men for tiden har vi en student her på utplassering.
Hvis du ønsker å jobbe i RUStelefonen, må du kikke på Oslo Kommunes hjemmesider om det dukker opp en ledig stilling. Ledige stillinger i Oslo Kommune utlyses her. Kriterier og stillingsbeskrivelse vil fregå i utlysningen – og som nevnt er treårig høgskole- eller universitetsutdanning, og bred erfaring fra arbeid innen rusfeltet noen av kravene.