Hjelp

Jeg har drevet med rus siden jeg car 13 år. De siste to årene Jar jeg brukt på rehabilitering. Nå ruset jeg meg i helgen for første gang på lenge og har så dårøug samvittighet og skyld og føler meg dum og Svak og hater Meg selv og har masse angst. Hva skal jeg gjøre?….

Kvinne, 20 år fra Akershus
Det er viktig å huske at det ikke er uvanlig med en » sprekk» når man har hatt et langvarig rusproblem.  Det er også viktig å ikke dømme seg selv for hardt .Det er heller ikke uvanlig at man må gå flere «runder» når det gjelder rehabilitering. Det tar tid for kropp og hjerne og omstille seg til et liv uten rusmisbruk. Kanskje det er en idè å ta kontakt der du tidligere har mottatt hjelp. Hvis du vil ha kontakt med noen utenom det offentlige hjelpeapparatet, er det mulig å gå på NA-møter. Her finner du en oversikt over møter i ditt fylke. Ring oss gjerne for mer veiledning på 08588 (alle dager 11-19).