Hei

Fant noen blåe tabletter med et kryss på den ene siden. Trenger ikke å være noe man får rus av, men lurer på hvilke tabletter dette kan være ?

Kvinne, 20 år fra Nord-Trøndelag
Dette er vanskelig å svare sikkert på uten å se tabletten. Det finnes en rekke medikamenter/piller som er blå. Hvis en tablet har et kryss på en av sidene, indikerer det at den kan deles i 4 deler.  Ved slike spørsmål anbefaler vi deg å kontake et apotek, de kan muligens hjelpe deg. Det kan hende at pillene du har funnet ikke er registrert i Norge eller i Norden. Beskrivelsen din stemmer ganske godt overens med Marevan som er reseptbelagt og virker blodfortynnende, den har overhode ingen ruseffekt. Missbruk kan medføre blødningsfare.
Når noen finner tabletter anbefaler vi uansett at de leveres på nærmeste apotek av miljømessige hensyn.