hasj i kroppen

Jeg har tatt meg noen drag hasj iløpet av et par dager, hvor lenge vises det på urinen min? Vi har hatt urinprøve idag, og jeg lurer på hvor lenge det blir i blodet? Hører at det blir i blodet i ei uke ved første gangsbruk, det er ca 2 og ei halv uke siden jeg røykte det

Mann, 18 år fra Møre og Romsdal
Cannabis kan påvises i blod i noen timer etter inntak og i urin opp til flere uker. Hvor lenge det kan spores er avhengig av hvor mye du har inntatt, og over hvor lang tid. Hvis du inntar Cannabis daglig over tid kan det spores i lengre tid enn hvis du kun har sporadisk inntak. Det stemmer altså ikke at hasj kan spores i blodprøve i en uke, hverken ved førstegangsbruk eller etter jevnlig bruk over tid. I urinprøve derimot kan det spores lenge, hvorvidt det er spor i din urin etter to og en halv uke er vanskelig å si, det avhenger av din biologi, og som sagt inntatt mengde og tidsrom.