Hei, Jeg har over et drøyt år trappet ned fra store menger Xanor til nå svært lav dose sobril – Er nå på tilsammen 5mg +2,5mg + 2,5mg sobril, og reduserer snart ytterligere. dette er gjort mens jeg har jobbet fullt.
Jeg lider av STORE søvnproblemer, noe som er vanskelig å kombinere med stressende jobb. Jeg har fått Imovane til sporadsik bruk av legen min. Og det jeg lurer på er om dette vil påvirke min Sobril nedtrapping?? Det er jo det siste jeg vil nå som jeg snaaart er pillefri:)

Mann, 31 år fra Buskerud
Alle medikamenter påvirker hverandre i noe grad. Både Sobril og Imovane er B-preparater, og avhengighetsskapende. De har ulik funksjon, men de er begge dempende medikamenter. I hvor star grad bruk av Imovane vil påvirke nedtrappingen av Sobril kan vi ikke svare deg på, men det er viktig å være klar over at Imovane også kan skape avhengighet over tid. Vi vil anbefale deg å spørre fastlegen, eller en annen lege om dette. Lykke til med resten av nedtrappingen!
> Les mer om Imovane og Sobril i pasientutgaven av felleskatalogen.