hasj

Hei! to dager på rad smeltet vi hasj og blandet det ut i drikk og i en kake. Det var de første gangene jeg prøvde det. Hvor lenge sitter det i kroppen? Jeg skal ta blodprøver og urinprøve om et par uker pga sykdom, ikke om jeg har tatt narkotika. Da har det gatt rundt 20 dager. Vil det vises både på blodprøvene og i urinprøven? Er det noe jeg kan gjøre for å få det raskere ut?

Kvinne, 18 år fra Akershus
Det er ikke noe du kan gjøre for å få skilt cannabis raskere ut av kroppen. En vanlig urinprøve eller blodprøve vil ikke vise spor av cannabis. Det er egne tester som brukes og den som blir testet skal informeres om det. I blodet kan THC som er virkestoffet i cannabis spores bare noen timer etter bruk,men ved hyppig og langvarig bruk kan det spores i lengre tid. I urinen kan THC spores opptil flere uker alt avhengig av hvor mye og hvor ofte man har brukt det. Et enkelt inntak med cannabis vil kunne påvises i urinen i ca en uke. Hvis du trykker her finner du mer fakta om cannabis og cannabistesting.