Skoleoppgave om hvordan alkohol, narkotika og tobakk påvirker kroppen
articlesheii 🙂 jeg har fått en oppgave om, «Hva skjer med kroppen ved å bruke alkohol, narkotika og tobakk?»

Kvinne, 16 år fra Sør-Trøndelag
(Tittelen er tilpasset innholdet i spørsmålet. Admin)
Da synes vi dere burde gå inn på våre sider som heter Veiledning til skoleoppgaver. Der finner dere mye informasjon om dette. Når det gjelder hvordan rusmidler påvirker kroppen, bør dere se på våre sider som heter Fakta om ulike rusmidler. Når det gjelder spørsmål om tobakk, ta kontakt med Røyketelefonen på n ummer 800 400 85. Dere finner informasjon på deres sider om røyking her, og snusing her.
Et lite tips til slutt: Det dere spør om her, er svært omfattende. Det er et spørsmål man kunne skrevet mange tykke bøker om. Hvis dette er oppgaven dere har fått av læreren, så kan dere hilse han/henne fra RUStelefonen og si at det er en alt for omfattende oppgave til å få noe særlig ut av. Det hadde vært bedre å konsentrere seg om et litt mindre tema. F.eks. kunne dere skrive om hvilke påvirkninger hasj på psyken, eller om skader ved bruk av alkohol i ungdomstiden, om skader ved røyking kontra skader ved snusing osv., osv. Men spørsmålet «Hva skjer med kroppen ved å bruke alkohol, narkotika og tobakk?» er meget omfattende, egentlig alt for omfattende etter vår mening.