injisering

heroin_litenHvor farlig er det og injisere i lyst blod. En venn gjorde det og fikk enn brennende følelse i hånden og armen . Fikk også en kjempe kul der han stakk nålen inn.????

Kvinne, 50 år fra Oslo
Hvor farlig det er, kommer helt an på om man treffer eller bommer, om utstyret er rent osv., slik det alltid er med injisering.
Vedkommende har injisert i en arterie, høyst sannsynlig. Slik vi har forstått det, er det vanskeligere og mer risikablet å injisere i arterier. Det er større trykk i arteriene og større fare for stor blødning, muligens også for infeksjon. Grunnen til kulen er trolig bomskudd, eller en abscess.
Vi ser du befinner deg i Oslo. Snakk med sprøyterommet i Storgata 36 telefon 23 42 77 80 om dette. Eller ta kontakt med feltpleien for informasjon og hjelp.