Hvordan får jeg min sammboer til å slutte å drikke

vinflaske og -glassHan drikker hver eneste kveld, tar antidepressive tab, høyt blotrykktab, sobril.og sovemedisiner…har brukt dette over mange år, han svelger disse pillene med alkohol før han legger seg…jeg klarer ikke dette lengre..hva skal jeg gjøre

Kvinne, 46 år fra Østfold
Vi vil anbefale deg å ta kontakt med noe som heter veiledningssenteret for pårørende. Her kan du få samtaler via telefon, eller komme til samtaler. De er lokalisert i Oslo. Du er også velkommen til å ringe oss anonymt for en prat. Det kan være godt å prate åpent med noen, lufte tankene, stille spørsmål til noen, tenke ut ulike alternativer til slik du har det nå, bli lyttet til og forstått av noen som vet at det å leve nært med mennesker som rusproblemer ikke er lett.