Hva skjedde???

For mange år siden røkte vi endel hasj. Brukte også andre stoffer til fest. En gang hvor vi bare røkte hasj,besvimte jeg halveis flere ganger da jeg reiste meg for og gå ut og trekke luft..Røkte ikke mer enn jeg hadde gjort før..de andre reagerte ikke sånn,og vet det var ren hasj. Hva skjedde egentlig??

Mann, 35 år fra Vestfold
Dette kan vi ikke gi noe 100 % sikkert svar på. Hvis du tok lange, store trekk som du holdt inne lenge, vil dette påvirke oksygeninntaket (fordi du trekker inn mer kullos i forhold til oksygen). Mulig det er noen av de viktigste grunnen til at du halvveis besvimte. Det er også noen som hyperventilerer når inntaket  av hasj blir stort, noe som også kan forklare hva som skjedde. I tillegg kan jernmangel, mangel på søvn og mangel på mat være med å utløse det. Det å reise seg for fort kan også gi en følelse av å nesten besvime. Kanskje er det en blanding av flere ulike, av de nevnte faktorene, som forårsaket det du opplevde.