Hvor lenge spores THC i blodet ?

cannabisHei jeg lurer på hvor lenge THC spores i blodet ? Jeg har vært på Road trip med noen venner til Amsterdam så vi festet der, drakk oss drita også røyket jeg Marihuana glemte helt at jeg skal til Militæret snart. Jeg skal inn i militæret i Januar, til Førstegangstjenesten. Kan noen være så snill å forklare meg dette, håper ikke det ødelegger noe.

Mann, 20 år fra Oslo
I blodet kan THC, det viktigste virkestoffet i cannabis, kun spores noen timer etter inntak.
Cannabis kan spores i urin alt fra noen få dager til flere uker. Har du bare røyket marihuana/hasj en gang vil det kun spores i urinen i noen dager etter bruk. Har du røyket jevnlig over en lengre periode kan det spores flere uker i etterkant.
Hvis du røyket litt i november, og skal inn i militæret i januar, er det temmelig sikkert at de ikke kan spore THC-syre i urinen din. Du har nok ingenting å bekymre deg for!