fjerning av rusmidler

Hvis jeg gjennomfører en C24 kur (Detox/1 døgn), vil dette fjerne spor av rusmidler i kroppen eller vil dette likevel slå ut på en urinprøve når kur er gjennomført? Det er ca 15 dager siden jeg har røkt.

Mann, 41 år fra Vest-Agder
Du sier ikke noe om hvilke rusmiddel du har røyket. Hvis det er cannabis det er snakk om kommer det helt an på hvor mye og over hvor lang periode du har røyket. Etter engangsbruk vil man normalt kunne spore thc-syre i urinen opptil en uke, har man røyket jevnlig over tid kan man spore det alt fra et par til 10 uker ca. Det at du har gjennomført en renselseskur for kroppen din vil nok ikke ha så mye å si. Thc-syren lagres i fettvevet i kroppen og blir ikke skilt ut som vanlig slagstoff.
> Les mer om cannabis