akutt behandling

rustlf-logo 75x67jeg er en kvinne på 28 år som er i en akutt rus krise og tenger behandling snarest. For å få raskere behandlingstid hva kan jeg gjøre?? er vente tidene på fritt sykehusvalg reelle? snarest hjelp hva kan jeg gjøre?

Kvinne, 28 år fra Akershus
Vil anbefale deg at du kontakter fastlegen din og forteller han/hun om situasjonen din. Fast legen kan gi henvisning til behandlig, og/eller være med å søke på behandlig. Ring gjerne de ulike behandlingsstedene du synes virker bra for å høre på hvor lang ventetid de har. Ellers skal fritt sykehusvalg ha greie opplysninger om ventetider, her kan du også lese om ulike behandlingssteder.
Hvis det gjelder avrusing, kan du ringe P22, de er en akutt avrusing i Oslo som kan ta inn folk på dagen hvis det er ledige plasser. Du kan også ringe rusakutten, normalt må du ha en henvisning fra lege for å komme inn her.