Valium

Jeg tar fra 3 til 4 tabeletter 5mg daglig, hvordan kan jeg slutte med disse uten alt for store abstinenser. Er i jobb daglig, men det blir vanskelig når jeg prøver å kutte ut. Ingen hjelp å få av legen, han sier bare at jeg må trappe gradvis ned, i tillegg truer han med å ta fra meg lappen. Hva kan jeg gjøre, og hvordan kan jeg slutte og samtidig jobbe fullt.??

Mann, 51 år fra Rogaland
Det er nok som din lege sier, at det beste er å trappe ned. Dette er noe du kan gjøre på egen hånd om du ikke ser andre muligheter. Det er viktig å gjøre dette sakte, så du ikke får alt for store abstinenser. Opplever du at det er for vankselig å kombinere dette med jobb, kan du be fastlegen din om å få en sykemelding. Det finnes også behandlingsinstitusjoner/steder man kan dra til for å få hjelp. Du kan lese om ulike steder på frittsykehusvalg.
Ring oss gjerne hvis du ønsker å prate med noen om dette.