Ung alkoholiker – hvor finnes hjelp

rustlf-logo 75x67Min sønn har nå utviklet alkoholisme og drikker daglig mye øl. Han er ung og arbeidsløs. Han er rastløs og vi får ikke kontakt (snakket ordentlig) med ham. Han går når vi prøver å ta opp hans problemer. Han spiser ikke, har ikke penger men får kreditt på en lokal kneipe.
Han sier han ikke tror han kan slutte å drikke. Vi har snakket med familierådgivningskontor i Oslo, uten at det kommer noe ut av det. Han selv møter ikke opp. HV OR KAN VI HENVENDE OSS FOR Å FÅ HJELP ???

Mann, 30 år fra Oslo
Det finnes ulike steder dere kan ta kontakt i Oslo, men hvis han ikke ønsker noe hjelp selv er det lite dere kan gjøre akkurat her og nå. Legger ved linker til ulike steder dere kan ta kontakt.
> Retretten, tilbyr samtale til pårørende og rusavhengige. De tilbyr også akkupunktur.
> Veiledningssenteret for pårørende, tilbyr samtaler og kurs til pårørende.
> Al-anon, støttegruppe for pårørende til rusavhengige
> Oppsøkende tjeneste Oslo, er ute og patrulerer i Oslo sentrum, besøker folk med rusprobem og hjelper til praktisk.
> Fastlegen, har oversikt over ulike type behandlinger.
> Avrusing; Montebello og P22.