Noe svar å få?

rustlf-logo 75x67 har brukt sinnsykt mye pepper (amfetamin) over de siste årene.. prøvde det når jeg bytta fra extacy i helgene til amfetamin istedet pga extacy var en del farligere enn jeg var klar over. så gikk dette over til at jeg tok amfetamin vær dag i kansje 6 mnd å etter det har det vært litt av å på med ganske store mellomrom til tider og røyka ofte sinnsyke mengder harsj (gjorde kål på 100 gram bare 3 stk på en natt) nå funker det helt annerledes før skjedde det ingenting i lang lang tid når det gjelder nedturer og andre bivirkninger. jeg pleide å gå sånn fra 1 til 5 dager for det meste men har gått våken på det i en uke på det meste. jeg gjorde alt det her pga jeg er veldig glad i festing er ikke akkurat personen som ser ut som en narkoman ingen kan se det på meg men begynner å bli litt halvcrazy på det der. sinnsykt paranoid til tider når jeg går våken kun første timene på det jeg ikke merker de dårlige sidene som er :føles som jeg kommer til å pisse på meg + at får et jævlig ubehag i kuken og ballene , kjevestramming tygger ned hardt som faen lenge, blitt litt paranoid når jeg ikke tar det også på måten at jeg noen ganger tenker sykt mye på hvordan folk analyserer alt jeg gjør. Noe jeg vet de ikke gjør mest sannsynlig men klarer liksom ikke slå av tankene i hue å overanalyserer alt fra hvordan jeg går til hvor jeg gjør av hendene når jeg setter meg. Må sies at jeg også har røyka vær dag i over 3 år, brukt valium,xanor,oxycontin og kryssere.. pillene er kun i perioder på 1 til 4 uker så har jeg gitt faen noen mnd. altså for å nevne det jeg har gjort mere enn 20 ganger : cocaine,amfetamin,harsj/pot,valium, extacy, oxy contin, kryssere , rohypnol. meste av noian går vekk når jeg ikke tar pepper på en stund da, så har nok ikke angst for kjenner folk som har det å de er ganske mye værre.. + at det går ikke over som i mitt tilfelle.. men det med at jeg blir så jævlig selvopptatt i den forstand at jeg tenker bare på meg nesten noen ganger å hvordan jeg virker å er redd for å virke annerledes enn jeg pleier på alle måter jeg klarer å tenke på å dette gjør meg jo helt knekt i hode å er samtidig det som gjør det til stress for jeg gjør dette mens jeg står å snakker med f.eks folk jeg ikke har møtt siden jeg gikk ut av allmen vgs i 07. klarer å gjøre så follk ikke ser det men noen ganger tror jeg at jeg virker litt rar .. tror denne måten å tenke på ble satt i gang av meg selv når jeg har gjort fucka ting å skal prøve å «få ting på plass» i hue igjen noe som er lurt fordi du glemmer ting som er veldig veldig basic her i livet når du ruser deg mye men uansett så gjorde jeg dette så mye at det ble til dette. så godt som sluttet med alt nå bortsett fra at jeg røyker kansje 2-5 gram i uka med harsj eller pot også tar jeg kansje pepper en gang i mnd i gjennomsnitt ellernoe . kan være mindre kan være mere. er stuka nå da for første gang på 3-4 uker også før det igjen gikk det enda lenger. men er akkurat som kroppen min frastøter greiene at jeg ikke tåler det lenger.. når jeg har vært våken i mange dager opplever jeg ofte kramper forskjellige steder også. Må sies at jeg var en person som var veldig populær blandt de aller fleste i byen min, jentene sa og sier enda at jeg er sinnsykt kjekk å ingen kunne sett på meg at jeg hadde tatt en eneste joint enda så har jo gått relativt bra med tanke på den lange lista med ting jeg har gjort.. har jo prøvd et par flere ting også men kun i noen få tilfeller altså ketamin , mescaline , cubencis i amsterdam,ghb,morfin , subtex,metadon og salvia divinorum.. aldri skytt noenting eller røyka cocaine i noen form. har sakt det jeg har gjort.. er stuka nå her jeg sitter så vet det her er noe jævla gnomete prat men om dere kan gimmie anything helpfull here så er det awesome;) må til slutt sies at det kan være det er min egen selvfeeling som gjør det her da for føler noen ganger at folk har satt meg ned mange hakk og ser ned på meg pga jeg har brukt mye å at jeg lar dette fucke med meg. er ikke glad jeg valgte denne veien liksom så er sikkert det er ikke noe psyco analyst..

Mann, 21 år fra Aust-Agder
Vi er litt usikre på om det egentlig er et spørsmål du stiller her. Det er i alle fall liten tvil om at mange av de reaksjonene du opplever kan sees på som bivirkninger av amfetamin. Det er f.eks. snakk om overdreven selvbevissthet på grensen til det paraniode. Også en del av det fysiske ubehaget du opplever, som muskelsmerter, tygging med kjevene osv., kan tilskrives bruk av amfetamin. Ut over dette er det også liten tvil om at alle de andre rusmidlene du har brukt eller bruker vil fortsette å påvirke deg slik du beskriver. Hvis du vil lese mer om de ulike rusmidlene du har brukt, kan du gå inn på våre sider om rusmidler.
Hvis du ønsker å gjøre noe med din bruk av rusmidler, anbefaler vi deg å ringe oss på 08588 og få tips og veiledning på hvordan du kan gå fram.