Jeg vet ikke hva jeg vil jeg…

rustlf-logo 75x67Jeg har bipolar lidelse (manisk depressiv) og får medisiner for dette. Jeg er inne i en depresiv periode nå, og som allitd da søker jeg alkohol. Jeg er mamma til tre, har mann som holder meg i skinnet og folk rundt meg som er glad i meg.
Jeg har allikevel en STOR trang til å stikke av herifra, stikke langt pokkerivold, på en hytte i skogen, ha med noen menner, og bare ruse meg, prøve hasj, prøve kokain, prøve masse! Føler mitt A4 liv er så for j—– kjedelig, og jeg trenger å gjøre det mer spennende! Så vondt å ha det slik! Så vondt å føle for slike ting, når jeg bør hoppe i lufta av glede fordi jeg har mann og barn og folk som bryr seg om meg! Men jeg har det så vondt! Jeg vet ikke hva jeg vil med denne spalten, trenger vel bare å ventilere… Jeg har ikke drukket noe idag, og jeg er slettes ikke alkoholiker, men tar meg gjerne 2-3 øl pr dag på vanskelige perioder. Drikker meg jo ikke full, bare blir litt vekk i tankene, og blir jo enda mer destruktiv desverre… men jeg liker den meg, liker den destruktive faen jeg blir ved å være nede og komme enda litt lenger nede… Dette er sikkert veldig frustrende for min mann, men jeg har det slik da… Huff…

Kvinne, 29 år fra Oppland
Mange ganger kan det hjelpe litt på trykket å få ventlilere ut noen tanker. Du sier at livet ditt er kjedelig, kanskje du kan komme på noen ting du kan gjøre som du både kan ha glede av og nyte spenningen ved. Noen personer er mer eventyrlystne en andre og kjenner mer behov for spenning. Det finnes aktiviteter man kan gjøre som får adrenalinet til å koke, og som man samtidig kan kombinere med familielivet.
Håper ting ordner seg for deg, og at du vil få det bedre inni deg med tiden!