er det greit?

rustlf-logo 75x67Hei jeg er en jente på 13år og har en kjæreste som også er 13, både han og jeg har lyst til og ha sex, men er det lov og gjøre det i vår alder eller?

Kvinne, 13 år fra Oslo
Den seksuelle lavalderen i Norge er 16 år, så i følge loven er det ulovlig at dere har sex med hverandre nå når dere er 13 år.
I og med at vi er en nettside som besvarer spørsmål angående rusproblematikk, vil vi anbefale nettsider som klara-klok og ung.no hvis du skulle ha andre spørsmål knyttet opp til dette. Vil også anbefale deg å prate med helsestasjonen for ungdom hvis du ønsker å snakke med noen ang. dette tema. dere kan også snakke med SUSS på telefon og via e-post om dette.