Daglig konsum

vinflaske og -glassHei, jeg drikker hver dag og vet ikke hvorfor. Har god økonomi og tar meg godt av min familie. Jeg blir ikke agresiv av alkohol, men helt motsatt, litt sentimental, kjærlig og filosofisk. Føler sterk avhengighet til alkohol og blir stresset i sammenhenger uten tilgang på alkohol. Hva kan jeg gjøre?

Mann, 61 år fra Møre og Romsdal
Vil anbefale deg å ta kontakt med fastlegen og fortelle han/hun om situasjonen din, be gjerne om en henvisning til en ruspoliklinikk. Der kan du fortelle åpent om din avhengighet til profesjonelle terapauter som har god greie på avhengighetsproblematikk.
Du kan også gå inn på frittsykehusvalg og lese om ulike behandligstilbud som finnes landet. Du hører til helse midt Norge.
Anonyme alkoholikere er også et sted du kan henvende deg der du kan få samtale med en mentor som selv har hatt et alkoholproblem, samt de gir tilbud om selvhjelpsgrupper.